Articol
When talking about creativity in teaching we can have as a starting point four main features: imagination, purpose, originality and value. Creativity means thinking and behaving using imagination. As teachers we can plan lessons where we encourage our students to question what is presented to them, to come up with new ideas, to use their background knowledge in order to make connections, to interpret the tasks in ways the teacher may not have thought about it. At this stage, students’ imagination is so rich, today’s world provides them so much information that we, as planners, will be surprised by the turns the lessons take through their answers.
Articol
Dacă anterior violența școlară nu se manifesta decât ocazional, între elevi sau dinspre cadrul didactic spre elev, acum remarcăm o violență sporită, de la an la an, atât între elevi, cât și dinspre elevi spre cadrele didactice. Pentru a preîntâmpina și dezarma un comportament violent în școală, trebuie mai întâi să clarificăm și să înțelegem conceptul de violență, să identificăm cauzele acesteia și, în final, să fie concepute măsurile de combatere și prevenire.
Articol
În perioada actuală, în mediul urban, în școlile cu un număr mare de elevi, unde ai nevoie de „cunoștințe“, pentru a reuși să-ți înscrii copilul în una din acele unități de învățământ, termenul de abandon școlar pare ceva din trecut, din perioada comunismului, dar, odată ce treci de centrul orașului și ajungi în mediul rural, unde nivelul de trai este scăzut, se poate observa că acest fenomen există; și, cu cât nivelul de trai este mai scăzut, cu atât acesta este mai răspândit.