Articol
Avant-propos : Cet article est un extrait de ma thèse de doctorat soutenue le 21 janvier 2011 à l’Université d’Avignon et des Pays de Vaucluse, ayant comme titre : « L’enseignement des langues romanes et de l’anglais dans un lycée roumain: analyse des manuels scolaires et pratiques pédagogiques », sous la direction de Patrice BRASSEUR.
Articol
When talking about creativity in teaching we can have as a starting point four main features: imagination, purpose, originality and value. Creativity means thinking and behaving using imagination. As teachers we can plan lessons where we encourage our students to question what is presented to them, to come up with new ideas, to use their background knowledge in order to make connections, to interpret the tasks in ways the teacher may not have thought about it. At this stage, students’ imagination is so rich, today’s world provides them so much information that we, as planners, will be surprised by the turns the lessons take through their answers.
Articol
„Sunt Andrei, elev în clasa a 10-a la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu“ din București. Hobby-ul meu este programarea competitivă, de care mă preocup destul de mult, dar sunt pasionat și de multe alte activități, printre care diverse sporturi. De asemenea, îmi place să joc jocuri ori să ies cu prietenii.”
Noutate

Continuăm proiectul Edușcoală – inspirație în educație și vă așteptăm în cea mai prietenoasă comunitate destinată actorilor din educație.

Noutate

Portalul edușcoală.ro vă așteaptă în echipa revistei EduȘcoală.