Profile picture for user Anca Tache
Trimis de Anca Tache la Mar, 10/01/2019 - 09:30
  • sursa foto: pixabay.com

Un studiu recent a scos la iveală că profesorii sunt mai predispuși la stres ocupational decât alte categorii de angajați.

Unul din cinci profesori declară că se simte tensionat în raport cu profesia ta tot timpul sau mare parte din timp, în vreme ce, în cazul altor profesii, doar unul din opt angajați menționează acest lucru.

Studiul a fost realizat în Marea Britanie, iar specialiștii în educație spun că printre cauzele burn-out-ului se află creșterea numărului de elevi, numărul mic de cadre didactice, dar și renunțarea acestora la catedră.

Același studiu arată că, în ciuda eforturilor făcute de autorități, tinerii care studiază în alte state, eventual în S.U.A nu revin în Marea Britanie pentru a ocupa un loc la catedră. Pe de altă parte, recrutarea de cadre didactice din zona europeană tinde să devină un eșec, mai ales pe fondul Brexit-ului.

Revenind la stresul ocupational…Se pare că faptul că profesorii muncesc intens un timp îndelungat duce la creșterea nivelului stresului, mai ales în condițiile în care viața personală trece în plan secund…de cele mai multe ori. Acest aspect face ca 41% dintre profesori să se declare nemulțumiți cu privire la timpul liber limitat de care dispun, în vreme ce doar 32% dintre ceilalți agajați consideră că timpul liber este insuficient. În aceste condiții, specialiștii din Marea Britanie sunt de părere că reducerea numărului de ore petrecute de cadrele didactice în școală ar putea reduce procentul celor care renunță la această profesie.

Sursa: independent.co.uk