Adaugă resursă

Atenție: Resursele nou adăugate vor fi publicate după ce au fost revizuite.

 

 

Joc muzical cu text şi cânt

 

Mergem la pădure după ghiocei”

 

Prof.Pricopi Liliana

Grădiniţa Balinţi

Com.Havîrna

Jud.Botoşani

Motto:

 

,, Copiii iubesc muzica, iar un cântec frumos este pentru ei o jucărie care nu se strică niciodată .’’

(Liviu Comes)

Pornind de la acest motto am creat jocul muzical, în care am apelat la elemente cunoscute de copii, am apelat la dorinţa lor de mişcare, de punere-n valoare a personalităţii lor şi căutând o melodie potrivită pentru acest text ,care-mi aparţine am pus în valoare un joc muzical pe care-l pot folosi cu succes în mai multe momente ale zilei.Jocul se adresează copiilor de toate grupele, este antrenant, interactiv şi foarte util.

Jocul se poate desfăşura ca, activitate de tranziţie, atunci când este bine cunoscut textul de copii sau ca şi joc de exersare a numeraţiei în limitele 1-5 , în timpul activităţilor matematice.

Este un joc incitant, în care copiii pornesc la cules de ghiocei mai întâi unul, care îşi alege un alt coleg şi căruia-i dă un resort din plastic de care să se prindă, ca o locomotivă, merg împreună,în coloană, până începe interpretarea caracteristică numărului 3, imediat cel ce a fost ales anterior, adică 3, va alege un al patrulea copil, ce la rânu-i va lua un alt arc colorat din plastic ( de regulă resorturile (arcurile) vor fi colorate în culorile florilor ) şi va agăţa de el alt copil ce va reprezenta numărul .

Cei de pe margine vor fi aşezaţi în semicerc, dacă activitatea este matematică sau în picioare şi mişcându-şi corpul după ritmul cântecului, dacă este activitate de tranziţie, între activităţile programului zilei.

Este un joc distractiv, ce trezeşte curiozitatea copiilor, aşteptând mereu să fie selectaţi de copiii deja prinşi în joc, pune în valoare şi spiritul ludic, dezinvoltura copiilor, capcitatea de selecţie şi analiză a acestora, valorile matematice, cele lingvistice şi interpretative.

Prin joc copiii sunt implicaţi emoţional în activitatea muzicală, se poate observa pe chipul lor bucuria, sentimentul de libertate, de explorare, imaginaţia lor bogată-i duce cu gândul la iarbă verde, la ghiocei , lapădurea reînviată.

Dacă este timp frumos, activitatea se poate desfăşura în aer liber, ceea ce va avea mai maire eficienţă asupra lor, fiind mai activi, fără corsetul sălii, să nu te împiedici, să nu dai ceva jos, se pot dezlănţui şi deasemeni pot accelera ritmul cântecelului, pe măsură ce trec la alt număr,pornind cu o melodie calmă, cu un ritm moderat , iar când se ajunge la 5 ritmul să fie alert, progresiv ,antrenant.

În aceeaşi formă se poate desfăşura în timp ce copiii au în piept ecuson cu cifra, iar copiii vor lua în mersul lor după ghiocei copilul ce are în piept ecusonul cu cifra corespunzătoare numărului ce urmează, recurgându-se astfel la capacitatea copilului de arecunoaşte cifrelele,la deprinderea de a continua şirul numerelor, etc.

 

1) Mergem la pădure

După ghiocei .

Mergem la pădure

După ghiocei

 

Unu , doi

Unu , doi

Noi culegem ghiocei.

 

2) Mergem la pădure

După ghiocei .

Mergem la pădure

După ghiocei

 

 

Un, doi, trei

Un, doi, trei

Toţi culegem ghiocei.

 

3). Mergem la pădure

După ghiocei .

Mergem la pădure

După ghiocei

 

Un, doi, trei, patru

Un, doi, trei, patru

Mergem unul după altul.

 

4) Mergem la pădure

După ghiocei .

Mergem la pădure

După ghiocei

 

Un, doi, trei, patru,cinci

Un, doi, trei, patru,cinci.

Ghiocei pentru pitici.

Se poate complica jocul, formând din start câteva echipe a câte 5 copii şi fiecare separat să desfăşoare jocul , iar echipa care ajunge prima cu 5 coechipieri în joc este cea câştigătoare.

Prin această manieră, punându-se în valoare şi gradul competiţional al copiilor şi ritmul de acţiune în timpul activităţii.Este foarte eficientă varianta, mai cu seamă la grupa mijlocie, când deja cunosc numerele şi cifrele, nu întâmpină greutăţi în pronunţie sau exprimare şi totul va decurge foarte bine.

 

Bibliografie:

Curriculum pentru invăţământ preşcolar , 2009, Editura Humanitas

M., Taiban, 1980,Metodica jocului si a altor activitati cu copiii prescolari, E.D.P., Bucuresti;

 

Categorie
Disciplina