Adaugă resursă

Atenție: Resursele nou adăugate vor fi publicate după ce au fost revizuite.

CURSUL ,, STRATEGIES AGAINST PEER BULLYING AND CYBERBULLYING”  ÎN CADRULUI PROIECTULUI ERASMUS+ DESFĂȘURAT ÎN ISTANBUL

Prof. Răduț Eugen-Cristian, Școala Gimnazială „N. B. Locusteanu” Leu

Cursul „Strategies against peer bullying and cyberbullying”, oferit ca parte a programului Erasmus+ de formare a profesorilor, este un curs esențial pentru profesorii din era digitală. Odată cu utilizarea tot mai mare a tehnologiei în educație, hărțuirea cibernetică a devenit o preocupare semnificativă. Acest curs este conceput pentru a oferi profesorilor cunoștințele și instrumentele necesare pentru a combate hărțuirea cibernetică și pentru a crea un mediu de învățare online sigur pentru elevii lor.

Hărțuirea între colegi este o preocupare semnificativă în școlile din întreaga lume, cu impact  asupra bunăstării elevilor, a performanțelor academice și a climatului școlar. Acest curs oferă o explorare cuprinzătoare a naturii agresiunii, a diferitelor sale forme, inclusiv agresiunea fizică, verbală, socială și cibernetică, precum și a mecanismelor psihologice din spatele comportamentelor de agresiune.

Hărțuirea cibernetică implică utilizarea tehnologiei digitale, cum ar fi rețelele sociale, mesajele text și site-urile web, pentru a hărțui, amenința sau umili alte persoane. Spre deosebire de hărțuirea tradițională, aceasta poate apărea oricând și poate ajunge la un public larg. Acest curs începe cu o înțelegere a ceea ce constituie hărțuirea cibernetică, a formelor sale și a impactului său asupra elevilor, inclusiv consecințele emoționale, psihologice și academice.

Astfel, o serie de programe au fost accesate, programe prin care s-a încercat să se răspundă la aceste nevoi. Unul din acestea este programul Uniunii Europene, ERASMUS+ în cadrul Consorțiului coordonat de C.J.R.A.E. Dolj.

În acest sens, prin proiectul Erasmus+ nr. ref.  2024-1-RO01-KA121-SCH-000235723, am participat la cursul ,,Strategies against peer bullying and cyberbullying” furnizat de Phoenix Training Center și care s-a desfășurat în Istanbul, Turcia, în perioada 17-21 februarie 2025.

Programul cursului a fost următorul:

  • ZIUA 1, 17.02.2025 , Întelegerea bullyingului și a cyberbullyingului

Obiective: Înțelegerea bullying-ului și a cyberbullying-ului, a impactului acestora și a modului de identificare a acestora

  • ZIUA 2, 18.02.2025, Empatie, diversitate și cetățenie

Obiective: Instrumente pentru a stimula empatia, a promova respectul pentru diversitate și a îndruma elevii către un comportament online responsabil. Prezentarea instrumentelor digitale precum NetSmartz

  • ZIUA 3, 19.02.2025, Programe anti-bullying bazate pe dovezi

Obiective: Familiarizarea profesorilor cu strategii și intervenții eficiente împotriva bullying-ului. Prezentare generală a programelor KiVa și Olweus

  • ZIUA 4, 20.02.2025, Crearea unui climat școlar pozitiv

Obiective: Tehnici pentru a crea un mediu școlar incluziv și favorabil, care descurajează bullying-ul

  • ZIUA 5,  21.02.2025, Monitorizare, raportare și planificare a acțiunilor

Obiective: Instruirea profesorilor pentru a monitoriza, a răspunde și a evalua eficient cazurile de bullying.

Prin acest proiect Erasmus+ și prin intermediul acestui curs, mi-am dezvoltat competențele digitale, lingvistice, pedagogice și de relaționare. Am reușit să conștientizez importanța identificării, gestionării și monitorizării cyberbullying-ului pentru a asigura o bună relaționare elev-elev, elev - cadru didactic, elev - părinte, părinte - cadru didactic.

Acțiunile de prevenire a cyberbullying-ului reprezintă un efort comun complex, care implică atât familia, cât și școala și comunitatea din care acestea fac parte. Iar colaborarea cu succes a acestor trei medii sociale este extrem de importantă pentru formarea tinerelor generații, cadrului didactic revenindu-i aici un rol de extrem de important.

Categorie
Disciplina