Profile picture for user Adrian Velișcu
Trimis de Adrian Velișcu la Vin, 12/08/2017 - 20:58

Liceul Tehnologic „Constantin Ianculescu” Cârcea a început să implementeze un nou proiect Erasmus+ numit „Formare, Implicare, Cooperare – condiţii necesare pentru obţinerea succesului şcolar” KA1 – „Learning Mobility of Individuals”,  2017-1-RO01-KA101-036473, cu o perioadă de implementare de aproximativ 17 luni, între iulie 2017 - noiembrie 2018. Proiectul este finanţat de Uniunea Europeană, având un buget aprobat de 13.715 Euro.

Scopul proiectului este creşterea atractivităţii Liceului Tehnologic „Constantin Ianculescu” Cârcea, în vederea reducerii absenteismului și abandonului şcolar existent la nivelul scolii, stopării migraţiei populaţiei şcolare din şcoală către școli din municipiul Craiova și îmbunătățirii rezultatelor şcolare obţinute de elevii școlii la examenele de sfârşit de ciclu.

Proiectul are următoarele obiective:

O1. Să se utilizeze TIC în activitatea didactică din şcoala de către 80% din profesorii școlii, în urma participării a câte 2-3 cadre didactice la o formare Erasmus+ pe aceasta temă și a activităţilor ulterioare desfăşurate în cadrul comisiile metodice existente la nivelul scolii, până la 14.11.2018.

O2. Să se utilizeze în procesul intructiv-educativ strategii didactice interactive de către 80% dintre profesorii școlii, ca urmare a participării cadrelor didactice la mobilitățile europene pe această temă și a activităţilor ulterioare care vor implica întregul corp profesoral, până la 14.11.2018.

O3. Să crească capacitatea școlii de a scrie și derula proiecte europene, ca urmare a participării a 3 cadre didactice din şcoală la o mobilitate europeană cu tema managementului de proiect și a diseminărilor ulterioare.

În acest sens au fost selectate 3 cursuri de formare din catalogul postat pe site-ul www.schooleducationgateway.eu, la care vor participa 7 cadre didactice, în 3 fluxuri de câte 2 sau 3 persoane.

C1. Primul curs, cu tema integrarea TIC în lecţie: „Empowerment in ICT Skills - Making Use of Technology Tools”MALTA, un curs practic cu participarea a 2 cadre didactice, cu scopul îmbunătățirii competentelor digitale. Formare de 5 zile, la care participanţii au dezvoltat abilităţi de integrare TIC în proiectarea și desfăşurarea lecţiilor.

C2. A doua activitate, de management de proiect: „EU project design and project cycle management for Education”OLANDA, curs cu participarea a 3 cadre didactice cu scopul dobândirii competențelor necesare în domeniul managementului de proiect.  Participare la 5 zile de formare și dobândire de cunoştinţe despre cadrul financiar european în perioada 2014-2020 și elemente de design de proiect și management de proiect.

C3. A treia activitate de formare va fi cursul cu tema strategii interactive, posibil – „New ways of creating the curriculum in your classroom”PORTUGALIA. Va fi o formare de 5 zile, la care vor participa 3 cadre didactice și va avea ca scop dobândirea de metode noi de predare și abordare a lecţiei, care, aplicate, vor spori atractivitatea lecţiei, încrederea elevului în educaţie și reducerea absenteismului şcolar.

În urma participării la mobilități, profesorii participanţi vor fi mai bine pregătiţi și mai motivaţi să se dezvolte profesional. Ei vor aborda altfel predarea, din perspectiva tehnologiei și a strategiilor utilizate, și se vor transforma din lideri în facilitatori ai învățării. Elevii vor fi mai motivaţi, mai implicaţi și mai bine instruiţi și vor obţine rezultate şcolare mai bune. Şcoala va dispune de un corp profesoral bine pregătit, care va practica un act educativ de calitate, la standarde europene. Toate acestea, alături de implicarea școlii în proiecte europene, vor crește prestigiul școlii pe plan local și judeţean și încrederea elevilor și familiilor acestora în şcoala noastră.

Imaginea a fost ștearsă.Imaginea a fost ștearsă.C1. În perioada 9–13 octombrie 2017 s-a desfăşurat cursul de formare „EMPOWERMENT IN ICT SKILLS”, organizat de Executive Training Institute, Malta. Participanţii au fost din mai multe țări europene, respectiv Suedia, Lituania, Bulgaria, Ungaria, România. Liceul Tehnologic „Constantin Ianculescu” Cârcea a fost reprezentat de doamnele profesoare Ileana DRAGOMIR și Antoanela DAN, activitatea desfășurându-se în cadrul proiectului Erasmus+: „FORMARE, IMPLICARE, COOPERARE – CONDIŢII NECESARE PENTRU OBŢINEREA SUCCESULUI ŞCOLAR”, finanțat de către Comisia Europeană.

Imaginea a fost ștearsă.Pe parcursul celor 5 zile de formare participanţii la curs și-au dezvoltat competențele digitale, prin utilizarea unor aplicaţii digitale care permit: crearea de prezentări animate, de Avatare sau de exerciţii online interactive, dar și editarea de videoclipuri. Produsele obţinute au fost utilizate în final în etapele de creare de blog sau website. Participanţii la formare și-au dezvoltat și abilităţi de inserare a feed-urilor RSS într-un blog, de creare a  camerelor de tip chat și de încorporare a acestora în blog sau website.

La fiecare aplicaţie prezentată s-au discutat și aspectele didactice ale utilizării acestora în desfăşurarea lecţiilor, s-au dat exemple de bune practici și a avut loc un schimb de idei între participanţii la formare, în vederea unei noi abordări a lecţiei din perspectiva tehnologiei.

Pe lângă dezvoltarea competențelor digitale, participanţii la curs au dobândit noi cunoştinţe legate de cultura și civilizaţia malteză, dar și despre sistemul de educaţie din aceasta țară. De asemenea, participanţii la formare și-au îmbunătățit competențele de utilizare a limbii engleze, engleza fiind a doua limbă oficială utilizată în Malta, și limba utilizată în cadrul formării. 

Imaginea a fost ștearsă.C2. Cursul de formare „EU PROJECT DESIGN AND PROJECT CYCLE MANAGEMENT FOR EDUCATION”- care s-a desfășurat în OLANDA în perioada 22–26 noiembrie, organizat de „Enjoy Italy in Utrecht”, profesori participanți: Delia-Mihaela PÎRVU, Norica CIOACĂ și Adrian-Cristian VELIȘCU, directorul Liceului Tehnologic „Constantin Ianculescu” Cârcea.

Imaginea a fost ștearsă.În urma participării la acest curs, cadrele didactice au dobândit cunoştinţe de management de proiect. Abilitățile formate de aceştia sub îndrumarea formatorilor, dar și sfaturile și îndrumările oferite de aceştia vor duce la dezvoltarea în rândul participanţilor a competențelor necesare scrierii cu succes a unei cereri de finanţare și a implementării proiectelor europene. Diseminările făcute în şcoală vor duce la creșterea numărului profesorilor ce se pot implica în proiecte. Şcoala va avea astfel capacitatea de a iniţia ea însăși proiecte europene pe teme de interes propriu, iar participarea școlii în cadrul proiectelor va fi mai eficientă.

Imaginea a fost ștearsă.Cursul de formare răspunde cerinţelor de perfecţionare existente la nivelul școlii și satisface nevoia de formare profesională a cadrelor didactice din şcoala noastră. Prin utilizarea limbii engleze la activităţile de formare, dar și în comunicare pe tot parcursul mobilităţilor, participanţii au avut ocazia de a-și dezvolta competența de comunicare în această limbă. Participând într-o altă țară europeană, profesorii selectaţi au intrat în contact cu alte culturi și au avut prilejul de a se informa asupra sistemelor de învățământ din diverse țări europene precum și al organizaţiei gazdă. Utilizarea la întoarcere a exemplelor de bune practici dobândite la formare va îmbunătăți calitatea activităţilor desfăşurate cu elevii.

 

Prof. Adrian-Cristian VELIȘCU, director Liceul Tehnologic „Constantin Ianculescu” Cârcea