Adaugă resursă

Atenție: Resursele nou adăugate vor fi publicate după ce au fost revizuite.

IDENTIFICAREA TALENTELOR PERSONALE- O CONDIȚIE NECESARĂ PENTRU ALEGEREA CARIEREI

Activitate extracurriculară  de tip atelier educațional

Săptămâna Școala Altfel- 4-8.05.2020

 

Prof. Iuliana Păunescu

Unitatea de învățământ: Colegiul Național Pedagogic„ Regina Maria” Deva

Participanți: 25 elevi din clasa a XII a F

Obiectivele activității

  • Identificarea conștientă a abilităților, aptitudinilor și talentelor personale necesare pentru alegerea responsabilă a viitoarei cariere
  • Dezvoltarea gândirii critice prin participarea și implicarea în activitatea propusă
  • Exersarea abilităților de cooperare și colaborare cu ceilalți membri ai echipelor, utilizând  platforma digitală, în contextul impus de pandemie.

 

Descrierea activității

Această activitate extracurriculară  a oferit elevilor participanți din clasa a XII a F, cărora le sunt dirigintă, posibilitatea de a-și identifica conștient diverse abilități și aptitudini, de a-și descoperi talente și de a exersa cooperarea și colaborarea cu ceilalți membri ai echipelor, în contextul inedit al pandemiei.

Pentru desfășurarea activității s-au realizat materiale suport, respectiv o prezentare PowerPoint despre personalități din diverse domenii de activitate, cunoscute pentru meritele și realizările deosebite în carieră, 5 copaci ai meseriilor și un chestionar pentru feedback-ul activității.

            Cei 25 elevi prezenți, împărțiți în 5 grupe de câte 5, au fost antrenați într-o discuție pe baza unor situații reale, respectiv comportamente și atitudini ale unor persoane care au anumite profesii. Elevii au prezentat avantajele și dezavantajele acestor profesii, precum și calitățile necesare acestora, pornind de la identificarea talentelor, a pasiunilor. Elevii au notat aspectele menționate și au lipit pe copacii meseriilor frunzele conținând datele solicitate (avantaje, dezavantaje și calități). Reprezentanții fiecărei grupe au prezentat apoi și formulat  concluziile impuse de această activitate, au comentat pe rând situațiile prezentate și au realizat importanța alegerii unei meserii pe care să o profeseze din plăcere.

La final elevii au completat un chestionar pentru identificarea propriilor talente, acest lucru ajutându-i să se orienteze spre o carieră de succes.

Interpretarea rezultatelor

În urmare a aplicării acestor chestionare, la prima întrebare, 78% dintre elevii chestionați recunosc că sunt solicitați de către colegii din clasă/ prietenii cei mai buni/ rude, deoarece sunt considerați a fi o companie foarte plăcută, 16% oferă ajutor necondiționat la nevoie, iar restul de 4% consideră că fără ei, ceilalți nu s-ar descurca în situații diferite.

La următoarea întrebare, 76% dintre elevii participanți la atelier, cântă, dansează, desenează sau fac sport cu usurință și naturalețe, iar 24 % se simt în elementul lor când citesc, gătesc sau petrec timp pe rețele de socializare.

În ceea ce privește domeniile în care elevii au excelat în copilărie, 50% au fost apreciați pentru talentul artistic vocal, 24% pentru performanțele sportive, 16% pentru pictură sau desen, 10 % pentru alte talente( recitat poezii, pasiune pentru limbi străine, interpretare teatrală).

 Dacă banii nu ar fi o problemă, 75% dintre elevi ar călători în străinătate, 16% ar achiziționa o mașină de lux sau o locuință, 9% ar face acte de caritate.

            83% dintre elevi sunt mulțumiți atunci când vine vorba de specializarea aleasă în liceu, iar 17% consideră că au făcut o alegere nepotrivită.

Elevii citesc/ urmăresc diverse subiecte, 34% fiind pasionați de beletristică, 25% de noutăți din domeniul modei, 20% de muzică, 13% de sport, 8% cinematografie.

62% dintre elevi consideră că muzica îi energizează, 24% sunt de părere că practicarea unui sport le întărește stima de sine, 14 % consideră că cercul de prieteni îi face să se simtă în formă mereu. În proporție de 100%, elevii consideră că au o influență pozitivă, benefică,  asupra celor apropiați.

 

Feedback-ul a fost unul pozitiv, motivându-mă să repet acest tip de activitate. Elevii au fost motivați să se mobilizeze și să participe activ și cu interes la activitatea propusă, în ciuda situației inedite. Izolarea socială nu a fost un impediment în desfășurarea acestui tip de activitate, elevii fiind familiarizați cu utilizarea platformelor digitale. Impresiile lor despre activitate au fost pline de entuziasm.

Impact

Activitatea a avut un impact deosebit în rândul elevilor și a familiilor acestora, a membrilor comunității școlare din care facem parte, succesul acestei activități motivându- mă să aleg și să implementez și alte tipuri de activități non- formale pentru elevi, în viitorul apropiat. Este foarte important să fim alături de elevii noștri, să-i ajutăm să ia decizii pentru propria formare și alegere a unei cariere care să le ofere satisfacții.

Categorie

Comentarii