Proiect de lecție: Teorema lui Pitagora
Disciplina: Matematică (Geometrie)
Clasa: a VII-a
Unitatea de învățare: Relații metrice în triunghiul dreptunghic
Subiectul: Teorema lui Pitagora
Tipul lecției: Lecție mixtă
Competențe generale:
CG.1. Identificarea unor date, mărimi și relații matematice în contextul în care apar
CG.2. Prelucrarea unor date de tip cantitativ, calitativ, structural, cuprinse în diverse surse informaționale
CG.3. Utilizarea conceptelor și a algoritmilor specifici în diverse contexte matematice
CG.4. Exprimarea în limbaj specific matematicii a informațiilor, concluziilor și demersurilor de rezolvare pentru o situație dată
CG.6. Modelarea matematică a unei situații date, prin integrarea achizițiilor din diferite domenii
Competențe specifice:
CS. 1.7. Recunoașterea elementelor unui triunghi dreptunghic într-o configurație geometrică dată
CS. 2.7. Aplicarea relațiilor metrice într-un triunghi dreptunghic pentru determinarea unor elemente ale acestuia
CS. 3.7. Deducerea relațiilor metrice într-un triunghi dreptunghic
CS. 4.7. Exprimarea în limbaj matematic a relațiilor dintre elementele unui triunghi dreptunghic
CS. 6.7. Implementarea unei strategii pentru rezolvarea unor situații date, utilizând asemănarea triunghiurilor
Obiectivele operaționale ale lecției:
La sfârșitul orei elevii vor fi capabili:
- să aplice și să reproducă enunțurile definițiilor, proprietăților și teoremelor învățate anterior în probleme a căror rezolvare necesită analiza mai multor situații;
- să reproducă enunțul Teoremei lui Pitagora;
- să aplice corect în rezolvarea problemelor teorema lui Pitagora, pentru determinarea lungimilor unor segmente.
STRATEGII DIDACTICE:
METODE ȘI PROCEDEE: conversația euristică, observația, demonstrația, exercițiul, explicația, metoda „mozaicului”.
MIJLOACE DE ÎNVĂȚĂMÂNT: fișe de lucru, manualul/culegerea de matematică, fișe de lucru, tablă.
FORMA DE ORGANIZARE: frontal, individual, perechi și pe grupe.
RESURSE
- umane: 27 elevi;
- temporale: 50 minute;
- spațiale: sala de clasă.
În documentul atașat, regăsiți proiectul de lege integral – lecția structurată și trei anexe – fișe de lucru și de evaluare.
Bibliografie:
- Noaghi Sorin Doru, Linț Dorin, Manual pentru clasa a VII-a, etc., Editura Litera
- Smărăndoiu Ștefan, Perianu Marius, Matematică pentru clasa a VII-a. Clubul Matematicienilor, Editura Art, București, 2012.
Articol realizat de prof. Alexandra Răduț, Școala Gimnazială „Nica Barbu Locusteanu”, Leu, județul Dolj
- Loghează-te sau înregistrează-te să postezi comentarii