PROIECT DE ACTIVITATE PENTRU ANTEPREȘCOLARI
-
GRĂDINIȚA:
-
Propunător: prof.LILIANA PRICOPI
-
NIVEL DE VÂRSTĂ/ GRUPA: 2-3 ani mică
-
TEMA ANUALĂ DE STUDIU: Ce și cum exprimăm ceea ce simțim
-
TEMA PROIECTULUI/SĂPTĂMÂNII:Să iubim animalele
-
ACTIVITATE : A C C
-
DISCIPLINA: Educarea limbajului
-
TEMA ACTIVITĂȚII: Doi șoricei de Sergio Ruzzier
-
MIJLOC DE REALIZARE: lectura cu voce tare
-
DIMENSIUNI ALE DEZVOLTĂRII:
Mesaje orale în contexte de comunicare cunoscute
Mesaje orale în diverse situații de comunicare
-
COMPORTAMENTE VIZATE:
-Ascultă povești și povestiri scurte (comunicare receptivă)
-Verbalizează experiențe vizuale;
-Întreabă pentru a cunoaște denumirea obiectelor, evenimentelor;
-
SCOPUL ACTIVITĂŢII:
-Formare și dezvoltarea deprinderilor de ascultare a unei povești citite cu voce tare;
-Dezvoltarea spiritului de observații și a vocabularului activ al copilului;
-
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
-să asculte povestea citită;
- să observe anumite obiecte , lucruri, fenomene, indicate de educatoare în timpul citirii cu voce tare ;
- să folosească în convorbiri cuvintele noi ;
-să indice anumite lucruri , cu degețelul ;
-
STRATEGII DIDACTICE:
-
Metode şi procedee: lectura cu voce tare, explicația, lucrul cu cartea, observația, conversația , conversația euristică;
-
Resurse materiale:Cartea ”Doi șoricei” de Sergio Ruzzier
-
Forme de organizare: frontală
-
BIBLIOGRAFIE:
Curriculum pentru educație timpurie 2019
Reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani;
Cartea cu povestea ”Doi Șoricei„ de Sergio Ruzzier
Nr. Crt.
Etapele activităţii
Conţinutul ştiinţific
Strategii didactice
Evaluare /
Metode şi indicatori
Metode şi procedee
Mijloace de învăţământ
Forme de organizare
1.
Captarea şi orientarea atenţiei
Copiii sunt invitați să privească coperta unei cărți noi și să identifice pe ea elemente de la care se va porni povestea.
Vom începe prin a citi coperta cărții,
Observația
Explicația
Conversația
Cartea cu povestea frontale
Observare comportamente
2.
Anunţarea temei şi a obiectivelor
Astăzi voi citi pentru voi o poveste foarte frumoasă, despre doi șoricei.
Dacă veți fi atenți la citirea poveștii, ne vom juca apoi , cu personajele, vom indica unde se găsesc acestea, ce fac ele, etc.
Conversația
explicația
frontal
Observarea comportamentului
I 360
Acționează adecvat comenzii
3.
Reactualizarea cunoştinţelor
_Vouă vă plac animalele?
_Ce animale aveți acasă?
_Cum le ajutați voi să se simtă bine?
_Ce credeți voi că fac șoriceii din această carte?
Conversația
frontal
Analiza răspunsurilor date;
Observarea atitudinii și comportamentului;
I 361
Repetă un mesaj verbal simplu
I379
Demonstrează un grad de înțelegere și participă la conversații alături de adult ;
4.
Prezentarea noului conţinut şi dirijarea învăţării
Citesc cu voce tare povestea ”Doi șoricei” de Sergio Ruzzier
-Folosesc inflexiuni în voce, pentru a stârni interesul copiilor de a mă asculta.
Pe tot parcursul lecturii cu voce tare , cartea este expusă către copii, indic pe pagini cu degetul textul scris, dar în același timp indic imaginile sugestive textului.
După finalizarea lecturii copiii vor indica cu degetuțul pe paginile cărții elementele : șoriceii, casa, patul.
Explic copiilor cuvintele : barcagiu, naufragiu, gustări,stele, chiote, insulă,
Vom repeta numele poveștii , cu copiii.
Lectura cu voce tare
Explicația
Conversația
frontal
Observarea comportamentului în timpul lecturii;
Aprecierea modului de concentrare și atenție, în timpul citirii cu voce tare;
Observarea mimicii și gesticii ;
I 363
Ascultă povești
I 397
Arată cu ajutorul degetelor câți șoricei sunt, câți biscuiți sunt;
5.
Obţinerea performanţei
-Ce poveste am citit astăzi?
-Câți șoricei sunt în poveste?
-Oare sunt frățiori?
-Unde locuiesc ei?
-Unde au plecat?
-Ce au pățit în călătoria lor?
-Le promit să facem câte o bărcuță de hârtie la ALA- Abilitate practică, ca să-i ajutăm pe șoricei să mai meargă într-o altă călătorie .
Conversația euristică
individual
Conversația
Aprecierile verbale
Aplauzele
I398 Adresează întrebări pentru a extinde cunoașterea;
I 399
Folosește cuvinte care desemnează categorii simple: șoricei, bărci, biscuiți;
I 445
Folosește de multe ori cuvintele noi;
6.
Evaluarea
Felicit copiii, ofer copiilor câte un biscuite, din farfuria magică a șoriceilor.
Conversația
individual
Aprecieri
- Loghează-te sau înregistrează-te să postezi comentarii